SUARA KPHMSM PERAK

SUARA KPHMSM PERAK

Friday, July 30, 2010

KEPIMPINAN BARU 2010-2012 KPHMSM




Mesyuarat Agong Dwi Tahunan KPHMSM baru sahaja selesai dijalankan di Bayu Beach Resort Port Dickson dengan jayanya. Terdapat beberapa perubahan dalam barisan kepimpinan agong menyebabkan berlaku juga beberapa perubahan dalam barisan kepimpinan cawangan Perak.

Presiden – Mohd Shuffir bin Zakaria (Kedah/Perlis/P.Pinang) 1,491 undi
Timb. Presiden – Syed Kassim bin Syed Mustafa (Pahang) 1,245 undi
Naib Presiden – Elias bin Awang Kassim (Pahang) 1,428 undi
Setiausaha – Hasmi bin Hamidan (Selangor) menang tanpa bertanding.
Pen. S.U – Khairulrizal bin Abu Kassim (Perak) 1,226 undi
Bendahari – Shahabuddin bin Ahmed (Selangor) menang tanpa bertanding

Pemilihan saudara Khairulrizal bin Abu Kassim ke jawatan Pen. Setiausaha menyebabkan kekosongan kepada jawatan ahli jawatankuasa Agong cawangan Perak. Oleh yang demikian saudara Hashim bin Zakaria akan mengambilalih jawatan tersebut kerana beliau adalah merupakan calon yang mendapat undi kedua terbanyak semasa pemilihan cawangan Perak yang lalu.

Tahniah kepada yang berjaya. Gelanggang telah tersedia, nafiri dan gong telah bergema maka aturlah tari pencak silat sebaiknya. Harapan tergalas tinggi melangit, jika rebah parahnya dalam. Kami di cawangan Perak sentiasa berdiri teguh dibelakang kepimpinan dalam memperjuangkan apa jua yang telah diputuskan bersama. Jagalah adat dan adab dalam bermesyuarah, usaha dan doa dari kami menjadi bekalan. InsyaAllah kita akan berjaya.

Kepada yang gagal kali ini, bukan bermakna kalian rebah dan gugur sia-sia… tetapi kalianlah pejuang yang berani bangun menawarkan diri untuk memikul tanggungjawab serta mempersembahkan rentak yang hebat sebagai calon pemimpin.


‘Bayu Rimba’

No comments: