SUARA KPHMSM PERAK

SUARA KPHMSM PERAK

Thursday, May 6, 2010

PERJUANGAN BAGI SESSI 2010-2012

Ini pula ialah senarai awal apa yang akan diperjuangkan bagi sessi 2010-2012

1. Memohon diberi perhatian serius soal Gred kakitangan
2. Memohon Elaun Risiko - Memohon agar pihak jabatan turut serta menyediakan kertaskerja bagi mendapat kelulusan dari JPA
3. Memohon Bekalan Kamera Di Setiap renj - Setiap laporan perlukan laporan bergambar jadi sepatutnya pihak jabatan membekalkan kamera untuk setiap pejabat Renj.
4. Mohon dinilai semula tahap PTK bagi kakitangan uniform - Didapati terlalu kompleks berbanding dengan jabatan lain. Soalan sebegitu sesuai untuk Peperiksaan Jabatan bagi kenaikan Gred.
5. Mempermudahkan kemasukan calon jabatan ke ULP, Kepong. – kemahiran dan pengalaman dalam jabatan hutan patut diambilkira dan mengurangkan syarat layak ke ULP.
6. Mengisi segera kekosongan jawatan kakitangan uniform - Terdapat lebih 60 kekosongan jawatan PH, 5 kekosongan jawatan RH, 2 kekosongan jawatan RHTK. Tugas semakin banyak dan bebanan ini ditanggung oleh kakitangan uniform samada siang atau malam dan terpaksa bertugas di hari cuti termasuk cuti Hari Raya.
7. Mengujudkan Unit Khas Rondaan Jalanraya - Bagi mengawal dan mengekang kegiatan pembalakan haram yang semakin berleluasa dan mencemarkan imej jabatan.

No comments: