SUARA KPHMSM PERAK

SUARA KPHMSM PERAK

Friday, December 10, 2010

Kebajikan Ahli

Seorang ahli KPHMSM Perak kini sedang menderita jangkitan barah usus. Beliau yang dimaksudkan ialah En. Badaruddin bin Yeop Isa yang bertugas sebagai P.A.K di Pejabat Renj Hutan Kuala Kangsar.
Pada awal bulan Disember yang lalu beliau telah menjalani pembedahan membuang sebahagian usus yang telah dicemari barah menyebabkan beliau kini terpaksa membuang air besar melalui tiub terus ke beg kumbahan dan saya difahamkan ianya akan berterusan begitu sehingga ke akhir hayat. Beliau telah mula mendapatkan rawatan dari hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh sejak bulan Jun 2010 dan telah berulangkali berulang-alik untuk menjalankan pemeriksaan kesihatan di Jabatan Radioterapi Dan Onkologi Hospital Kuala Lumpur.

Di atas sebab-sebab tersebut saya amat berharap agar kita dapat bersama-sama membantu dan meringankan sedikit beban yang ditanggung beliau kerana bukan sahaja beliau terpaksa berulang alik mendapatkan rawatan malah kini terpaksa pula menanggung kos untuk membeli beg kumbahan yang perlu diganti saban hari.

Saya akan bawa permohonan ini di dalam mesyuarat jawatankuasa KPHMSM Perak yang akan datang dan semua AJK Perhubungan (Renjer-Renjer Hutan) di harap dapat melancarkan tabung kutipan derma untuk tujuan tersebut. Permohonan ini juga akan saya panjangkan kepada KPHMSM Pusat di KL dan kepada Persatuan Kebajikan Dan Sukan Jabatan Hutan Perak (PERKSPER) agar kita sama-sama membantu ahli kita yang amat memerlukan.

No comments: