SUARA KPHMSM PERAK

SUARA KPHMSM PERAK

Saturday, February 12, 2011

WAKIL KHAS KEMENTERIAN KE LAPANGAN – TAHNIAH DAN TERIMA KASIH- SEMOGA BERJAYA

KUALA KANGSAR, 9-10 FEB 2011. WAKIL KHAS DARI KEMENTERIAN TELAH DATANG SECARA MENGEJUT BAGI MENDALAMI DAN MENGENALI LEBIH MENDALAM BERKAITAN KAKITANGAN SOKONGAN DI JABATAN PERHUTANAN SUSULAN DARI PERJUMPAAN PIHAK KESATUAN DENGAN DATO’ KSU TEMPOH HARI. ALHAMDULILLAH.. SUARA KITA TIDAK SIA-SIA. PERMOHONAN KITA AGAR KES KITA DIJADIKAN SPECIAL CASE DAN PERLU DITANGANI SEGERA TELAH DIREALISASIKAN OLEH PIHAK KEMENTERIAN YANG TERUS MENGAMBIL LANGKAH KEDUA YG PANTAS DENGAN KEHADIRAN WAKIL KHAS KE LAPANGAN. TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA DARI KAMI.
Tuan Abd. Rahman dan En. Zaki selaku wakil khas dari kementerian telah melihat sendiri organisasi sesebuah renj hutan. Saya telah dijelaskan mengenai hasrat kerajaan berkaitan pengredan kakitangan awam sehinggalah ke wawasan kerajaan untuk menjadikan negara kita negara maju yang mempunyai kakitangan kerajaan yang berpendidikan serta pakar dalam bidang masing-masing. Saya juga sempat berkongsi pendapat dan saling berhujah berkaitan persediaan kita kearah wawasan tersebut serta memperhalusi pro dan kontra nya. Walaupun saya bersetuju dan berbangga dengan hasrat murni kerajaan tersebut tetapi saya terpaksa melihat isu ini dari sudut matahati seorang pengerusi kesatuan yang rata rata ahlinya adalah terdiri dari kakitangan yang tercicir dalam keputusan pelajaran. Saya amat berharap agar kakitangan bawahan di dalam Jabatan Perhutanan khasnya mendapat pembelaan dan pengiktirafan sewajarnya seiring dengan perancangan kerajaan tersebut dan ianya akan cuba diterjemahkan dengan membawa wakil khas kementerian untuk turutserta bersama-sama menjalankan beberapa tugasan rasmi di dalam hutan dan di BPH bagi mendekatkan lagi kefahaman menganai tugasan serta menilai kekuatan dan kepakaran yang ada pada setiap kakitangan.
Beberapa gambar kenangan bersama wakil khas kementerian semasa mengikuti tugasan menyediakan sempadan kawasan kelulusan membalak, penandaan pokok dan tugasan di BPH. Tahniah kepada semua yang terlibat dimana sedikit sebanyak kita telah Berjaya memperlihatkan kepakaran PAK dan Pengawas Hutan kita. Tahniah juga kepada RH Shahrom Murad (Renj Manong) dan RH Mazlan Abd Rahman (Renj Sg. Siput) serta semua kakitangan yang telah menerbitkan rasa hormat dan simpati dari wakil khas kementerian. Terimakasih juga kepada En. Osman dan RH Khairulrizal dari PPN.Perak (Ipoh) serta pasukan dari JPSM (HQ). Bagi saya pula, saya kagum dan bangga dengan kemampuan tuan-tuan. Terima kasih kerana menjadikan hari ini satu sejarah. Dengan kekuatan dan kepakaran yang kita tunjukkan saya berharap agar formula kita diterima untuk dipraktikan iaitu PAK R3 dinaikkan ke Rimbawan G11, Pengawas Hutan G11 dinaikkan ke Renjer G17 - G22 dan Renjer G17 menjadi Pegawai Renj G27 (state). Saya selaku salah seorang yang sentiasa mengikuti tuan Abd Rahman sepanjang 2 hari di Kuala Kangsar ingin memberikan tabik hormat dan rasa penghormatan yang tidak terhingga di atas teladan dan contoh yang tuan tunjukkan kepada saya. Sesungguhnya tuan telah mengajar saya banyak perkara hanya dengan cara menunjukkan teladan yang terhormat. Saya kagum dan amat berterima kasih atas kekuatan jatidiri yang ada pada tuan. Syabas dan tahniah. Tiada siapa yang layak memberi ganjaran di atas keikhlasan dan kejujuran tuan selain Tuhan Yang Maha Mengetahui dan Dia sebaik-baik pemberi balasan.

No comments: